Autostrada Moldovei: Cel mai lung pod al A7 va fi dat în trafic la finalul lunii – secretar de stat
Sursa poza si informatii: Economica.net
Ministerul Transporturilor anunță deschiderea unui nou segment pe autostrada A7, marcând un moment semnificativ pentru infrastructura rutieră din Moldova. La finalul acestei luni, cel mai lung pod de pe traseul autostrăzii A7 va fi dat în trafic. Acesta face parte din lotul 1 al tronsonului Buzău – Focșani, întinzându-se pe o distanță de 4.6 km și traversând râul Buzău la est de municipiul Buzău.
Podul, cu o lungime impresionantă de 1360 metri, va facilita o conexiune rapidă și sigură între Vadu Pașii și Buzău Est, urcând la înălțimi de peste 30 de metri deasupra râului, susținut de 21 de pile. Cea mai lungă deschidere a podului atinge 70 de metri, sporind astfel siguranța și fluenta traficului.
Etapele finale ale proiectului
UMB, antreprenorul responsabil de acest proiect ambițios, se află în faza de finalizare a unor lucrări esențiale. Printre acestea se numără:
- Montarea parapetului de protecție;
- Instalarea indicatoarelor rutiere;
- Amenajări suplimentare pe marginea autostrăzii.
În zilele ce urmează, vor fi derulate teste statice și dinamice obligatorii pentru certificarea podului. Imediat după recepția finală, este planificată deschiderea circulației pentru finalul acestei luni.
Extinderea accesului pe autostradă
Construirea acestui pod nu este singura realizare de pe tronsonul Buzău-Focșani al autostrăzii A7. În curând, se vor finaliza și bretelele de acces pe lotul 3 din tronsonul Buzău-Ploiești, operațiuni ce vor asigura o conectivitate eficientă cu Drumul Național 2B. Aceste lucrări sunt în grija antreprenorului Nurol-Makyol și urmează să fie încheiate la sfârșitul lunii.
Beneficii majore pentru șoferi
Odată cu finalizarea lucrărilor, accesul la autostrada A7 Buzău-Focșani va deveni mult mai ușor și rapid, ceea ce va reduce semnificativ timpul de călătorie pentru șoferi. Lucrările rămase ce trebuie efectuate la nodul rutier cu DN2B includ:
- Montarea parapetului lateral;
- Aplicarea marcajelor rutiere, proces care este deja în curs de desfășurare;
- Instalarea indicatoarelor necesare;
- Finalizarea celor două sensuri giratorii de pe DN2B.
Monitorizarea și verificarea infrastructurii
Pentru a asigura standardele de calitate și siguranță, echipele CESTRIN sunt în prezent pe teren. Aceștia efectuează determinările tehnice necesare la Podul de la Vadu Pașii de pe A7, unul dintre cele mai lungi poduri din țară. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău confirmă că lucrările de așternere a asfaltului s-au încheiat luna trecută, iar alte lucrări conexe progresează rapid.
Potrivit Societății Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), se estimează că podul va putea fi utilizat începând cu luna iunie.
Detalii contractuale și financiare
Podul Buzău-Vadu Pașii, cu lungimea de 1,36 km, este parte integrantă dintronsonul Buzău – Vadu Pașii. Ordinul de începere pentru acest segment a fost emis în decembrie 2022, iar lucrările sunt realizate de asocierea de antreprenori SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL.
Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la aproximativ 689,29 milioane de lei, fără TVA, și beneficiază de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Această dezvoltare majoră subliniază angajamentul autorităților de a moderniza rețeaua rutieră a României și de a oferi soluții durabile și eficiente pentru transportul local și regional.