Autovit: 114.000 de tranzacții cu mașini, în valoare de două miliarde de euro în primele opt luni din 2025

Autovit: 114.000 de tranzacții cu mașini, în valoare de două miliarde de euro în primele opt luni din 2025

Sursa poza si informatii: Economica.net

Platforma Autovit a anunțat că în primele opt luni ale anului 2025 au fost efectuate 114.000 de tranzacții de mașini, cu o valoare totală de aproximativ două miliarde de euro. Această performanță impresionantă scoate la lumină diverse tendințe în comportamentul consumatorilor români când vine vorba de achiziționarea de mașini.

Tendințe și preferințe în achiziții

Conform unei analize detaliate a platformei Autovit.ro, cumpărătorii manifestă un interes crescut pentru vehiculele incluse în segmentul de preț de 5.000 – 10.000 de euro, alcătuind 31,8% dintre căutări. Totuși, oferta pentru acest interval de preț din partea persoanelor fizice este de 22%, comparativ cu 16,3% din partea dealerilor.

Pe de altă parte, intervalul de preț de 10.000 – 25.000 de euro atrage 31% dintre căutările utilizatorilor. Aici există un echilibru mai bun între ofertă și cerere, cu mai bine de 29% din oferte provenind de la persoane fizice și 38,5% de la dealeri. Segmentul premium, între 25.000 și 40.000 de euro, reprezintă doar 4,2% din căutări, deși oferta din partea dealerilor este semnificativ mai mare, la 12,7%.

Preferințe după tipul de combustibil și caroserie

Studii referitoare la motorizează indică faptul că Volkswagen, Audi și BMW sunt preferate de cei care caută mașini diesel, în timp ce la benzină, topul preferințelor este dominat de Volkswagen, Skoda și BMW. În ceea ce privește vehiculele electrice și hibride, Toyota se bucură de cea mai mare popularitate, urmată de Hyundai și Ford.

Pe piața dealerilor, aceleași mărci de prestigiu, precum BMW, Volkswagen și Mercedes-Benz, domină pentru mașinile diesel și pe benzină. În măsură hibrid-electric, Toyota, Lexus și Mercedes-Benz se evidențiază prin popularitatea lor.

În ceea ce privește preferințele românilor cu privire la tipul de caroserie, SUV-urile rămân favorite, reprezentând 32% din oferta persoanelor fizice și depășind 46% la dealeri. Sedanurile și modelele combi completează topul, cu prezențe semnificative în piață.

Popularitatea mărcilor și modelelor

Pe segmentul de mașini noi, Mercedes-Benz atrage cel mai mare număr de vizualizări pe Autovit, cu peste 33.468 de vizite. Urmează în clasament BMW și Toyota. Pentru mașinile second-hand, BMW, Volkswagen și Audi își păstrează topul, cu BMW ocupând primul loc cu 190.024 de vizualizări.

În privința modelelor, Dacia Duster conduce clasamentul mașinilor noi cu 10.592 de vizualizări, urmat de Hyundai Tucson și Kia Sportage. În sectorul second-hand, BMW Seria 3 și Volkswagen Golf sunt cei mai căutați.

Interes pe segmente de preț

În segmentul 5.000 – 10.000 de euro, modele precum Dacia Logan, mai ales cele din anii 2020, 2019 și 2021, sunt extrem de populare. Pentru intervalul 10.000 – 25.000 de euro, Skoda Octavia domină piața, în timp ce pe segmentul de lux, Mercedes-Benz GLC și Volvo XC-60 sunt preferate.

Pe piața mașinilor ecologice, Toyota își menține poziția de lider, cu modele precum Corolla și C-HR ocupând primele locuri. Alte modele de interes sunt Tesla Model 3 și Dacia Spring, care atrag atenția tot mai multor cumpărători.

Astfel, analiza pieței auto din România în 2025 prin prisma platformei Autovit dezvăluie atât preferințele în schimbare ale consumatorilor, cât și influențele factorilor economici asupra deciziilor de cumpărare.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Analiza săptămânii cu Florin Danciu și Ion Novăcescu
aproape o mașină la doi locuitori
AROBS cumpără 65% din Gess Engineering, consolidându-și poziția pe piața auto din Cluj
Clujenii, invitați să doneze sânge în cadrul campaniei Roșu de toamnă cu beneficii materiale și medicale
Declar urgență medicală – Discuție tensionată între pilotul Ryanair și turnul de control de pe Aeroportul Cluj
Delgaz Grid restabilește alimentarea cu gaz pe strada din Dej afectată de explozia unei case
Doar 24% dintre români cred că România merge în direcția bună, pesimism în creștere
Doctoriță din Cluj, găsită moartă și carbonizată în Franța; fiul ei de 22 de ani, principalul suspect
Festivalul Internațional de Film Transilvania începe astăzi în Cluj-Napoca 2024
Incendiu puternic la o casă din Panticeu – ISU Cluj a intervenit cu 20.000 litri de apă
INTERVIU cu Preşedintele COPAC – Cum să te descurci şi să supravieţuieşti în sistemul medical românesc