Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație

Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, secțiunea de cale ferată dintre Predeal și Brașov a primit undă verde din perspectiva mediului, marcând un pas important către modernizarea acestei rute esențiale. Această inițiativă urmărește nu doar să îmbunătățească circulația trenurilor, ci și să asigure infrastructura necesară pentru a face față celor mai recente provocări climatice.

Licitația: Următorul pas cheie

Conform documentelor prezentate de Asociația Pro Infrastructură (API) pe forumul PeUndeMerg.ro, lansarea licitației pentru modernizarea tronsonului feroviar Predeal – Brașov este planificată pentru primele luni ale anului viitor. Aceasta reprezintă o etapă crucială în reabilitarea unei porțiuni de 27 de kilometri de cale ferată, având un buget estimat la 1,8 miliarde de lei. Proiectul vizează atingerea unei viteze de operare de 160 km/h, aducând astfel o îmbunătățire semnificativă în transportul feroviar din zonă.

Importanța modernizării în contextul actual

Necesitatea acestor lucrări de modernizare nu este doar o chestiune de eficiență economică, ci și una de reziliență și siguranță. Pasionații de infrastructură au subliniat de nenumărate ori importanța unei rute feroviare solide între Predeal și Brașov, mai ales după recentele fenomene meteorologice care au provocat inundații și au afectat grav circulația pe un fir de cale ferată. Aceste probleme au dus la întârzieri semnificative ale trenurilor, afectând traficul zilnic pe această magistrală aglomerată.

Mega-tunelul de 10 km: O inovație în infrastructura feroviară

Unul dintre punctele centrale ale acestui proiect ambițios este construirea unui tunel impresionant de 10 km, destinată să ofere o mai mare stabilitate și predictibilitate traficului. Această construcție nu numai că va proteja linia de eventualele dezastre naturale, dar va și optimiza traseul, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind confortul pasagerilor.

Perspective și așteptări

Odată cu aprobarea acordului de mediu și lansarea iminentă a licitației, așteptările sunt mari pentru acest proiect de proporții. Acesta nu doar că va revoluționa transportul între București și Brașov, dar și poate servi drept model pentru alte inițiative similare în țară. Într-un context în care infrastructura României are nevoie de reforme urgente, un astfel de proiect aduce nu doar o speranță de rinviere, ci și un potențial exemplu de urmat pentru modernizarea altor rute strategice.

Pe măsură ce ne apropiem de începutul lansării licitației, ochii sunt ațintiți asupra rezultatelor acestei inițiative care promite să transforme și să îmbunătățească semnificativ transportul feroviar dintre două dintre cele mai importante orașe din România. Rămâne de văzut cum se vor materializa aceste planuri ambițioase, într-un context economic și climatic tot mai provocator.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
 Ancheta se intensifică - Patru percheziții în dosarul privind acuzațiile de abuz în serviciu și complicitate
Austriecii de la Rosendahl Nextrom capitalizează cu 3,5 milioane de euro subisidara din ţara noastră, care deţine o fabrică de contrucţii metalice
Automobile Dacia anunță un nou program de plecări voluntare. Compensații de până la 200.000 de lei, de persoană
 Autoutilitară în Șanț, Șoferul Ajunge la Spital după Eveniment între Corpadea și Apahida
 Bunuri sechestrate după nevirarea contribuțiilor reținute de la angajați!
Ce zic oficialii Huawei la București despre acuzațiile SUA că firmele din China au dispozitive ascunse în invertoarele instalațiilor fotovoltaice
CFR Infrastructură modernizează 23 de gări. Care sunt celelalte 22 de stații, în afară de Gara de Nord
 Clujenii urmăresc online evoluția proiectelor de investiții ale primăriei în timp real, direct de pe site-ul oficial.
 Cod Portocaliu pentru Ploi și Grindină în Cluj – Măsuri de Precauție!
Comtim: Există un apetit semnificativ din partea investitorilor străini de a produce carne de porc aici. Există totuși un risc major
 Construim viitorul Europei împreună, cunoscând și apărând valorile comune