Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice

Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice Sursa poza si informatii: Economica.net

România este pe cale să primenească infrastructura feroviară cu ajutorul noilor trenuri PESA. Mihai Barbu, președintele Autorității Feroviare Române (ARF), a anunțat că, până la finalul acestui an, țara va primi nu mai puțin de 14 trenuri PESA. Până la începutul anului viitor, primul dintre acestea va fi deja în circulație pe liniile CFR Călători, după ce va finaliza toate testele necesare.

Distribuția Ramei în Rândul Operatorilor

Sosirea celor 62 de rame regionale a fost planificată astfel încât să deservească nevoile diverse ale operatorilor feroviari din România. Din total, 34 de trenuri vor fi alocate CFR Călători, asigurându-se astfel o acoperire vastă a transportului regional. Regio Călători va primi șase rame, Transferoviar Călători șapte, iar Interregional Călători opt. Astra Trans Carpatic și Softrans vor beneficia de patru, respectiv trei trenuri.

Testarea PESA la Centrul din Făurei

Primul tren PESA a sosit deja la România la sfârșitul lunii trecute și este supus unei serii de teste riguroase la Centrul de Testări Feroviare din Făurei, sub administrarea Autorității Feroviare Române (AFER). Acest centru oferă un cadru integrat pentru evaluarea specifică activităților feroviare, asigurându-se că trenurile respectă cerințele actuale de siguranță și performanță.

PESA 655-5 (RE-R103), rama electrică în cauză, este parte a unui lot achiziționat de ARF prin Fondul pentru Modernizare, destinat să îmbunătățească transportul regional și suburban.

Seturi de Testare și Evaluare

La Centrul de Testare din Făurei, rama electrică PESA trece printr-o serie de teste cruciale. Acestea includ determinarea caracteristicilor dinamice, evaluarea calității de mers și măsurarea distanțelor de frânare. În plus, se analizează nivelurile de zgomot atât în staționare, cât și în mișcare, iar trenul este supus și unor teste privind etanșeitatea feroviară.

Aceste teste sunt parte a certificărilor NoBo și DeBo, impuse de legislația europeană și națională pentru a asigura standardele necesare de siguranță și interoperabilitate pe rețelele feroviare.

Respectarea Standardelor Europene

Toate vehiculele feroviare ce urmează a fi introduse în circulație trebuie să se conformeze Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI) și normelor naționale (NNTR). Certificările NoBo și DeBo garantă respectarea acestor cerințe, asigurând că trenurile pot funcționa în siguranță și la standarde ridicate de calitate.

În curând, călătorii din România vor avea ocazia să experimenteze confortul și fiabilitatea noilor trenuri PESA, marcând o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar românesc. Totul va fi documentat prin imagini și materiale video disponibile din cadrul testelor de la Făurei, pentru a asigura transparența și informarea publicului cu privire la acest proiect de amploare.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.