Ce soartă au fondurile din PNRR și când va fi finalizată modernizarea?

Ce soartă au fondurile din PNRR și când va fi finalizată modernizarea? Sursa poza: zcj.ro

Modernizarea liniei de cale ferată între Cluj și Oradea avansează, însă termenele inițiale nu vor fi respectate. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, atrage atenția asupra posibilității de întârziere a lucrărilor într-unul dintre loturile importante ale proiectului, planificat să fie finalizat până în 2026.

Potrivit ministrului Grindeanu, întârzierile sunt cauzate de diferite probleme apărute în cadrul execuției lucrărilor. Acesta a subliniat că, deși există o finanțare substanțială prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ritmul progresului nu este conform așteptărilor inițiale. „Avem fondurile necesare, dar trebuie să ne asigurăm că sunt utilizate eficient și rapid pentru a nu pierde oportunitatea de finanțare oferită de PNRR”, a declarat ministrul.

Această magistrală feroviară este esențială pentru îmbunătățirea conectivității regionale între Cluj-Napoca, județul Cluj, un important centru economic și universitar al României, și Oradea, un oraș istoric cu legături importante către vestul Europei. De asemenea, modernizarea ar contribui semnificativ la reducerea timpului de călătorie și la creșterea siguranței pe această rută.

În ciuda provocărilor, autoritățile sunt optimiste și lucrează la soluții pentru a recupera timpul pierdut, în colaborare cu antreprenorii implicați. Grindeanu a accentuat importanța unei monitorizări continue și a cooperării între toți partenerii implicați, pentru a asigura succesul proiectului într-un orizont de timp cât mai scurt.

Proiectul Cluj-Oradea face parte dintr-o strategie națională mai amplă de modernizare a infrastructurii feroviare, vitală pentru îmbunătățirea experienței de călătorie și stimularea dezvoltării economice în regiune. „Este crucial să avansăm cu proiectele de infrastructură și să asigurăm un sistem de transport eficient și sustenabil pentru viitorul țării”, a adaugat Grindeanu.

Această situație ilustrează complexitățile dezvoltării infrastructurale în România, dar și determinarea autorităților de a face față provocărilor pentru a atinge obiectivele strategice naționale. Reporterul nostru va urmări evoluția acestui subiect și vom reveni cu noi informații pe măsură ce lucrările progresează.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Autostrada Moldovei: Cel mai lung pod al A7 va fi dat în trafic la finalul lunii – secretar de stat
Bărbat clujean de 54 de ani, arestat pentru deținere și stocare de materiale de pornografie infantilă în aplicații online
Bursa de la București a închis mixt ultima ședință de tranzacționare a săptămânii
 Călin Georgescu, încă sub control judiciar după decizia Judecătoriei Sectorului 1
 Campionii U-BT Cluj-Napoca, Sărbătoare cu Baia Tradițională în Someș După Victoria împotriva CSM Oradea!
 Ce prevăd astrele pentru fiecare zodie, sâmbătă aceasta
 Cluj-Napoca aprobat primele drumuri de legătură metropolitane, lucrările încep în 2026, anunță Dan Tarcea
 Clujenii cuceresc al cincilea titlu consecutiv în baschetul românesc!
 Coliziune mortală între o mașină și un motociclu pe Calea Victoriei - un bărbat și-a pierdut viața
Concerte de fanfară în aer liber revin în foișorul Parcului Central Cluj-Napoca din iulie! Descoperă muzica în inima orașului!
 Cozi kilometrice din cauza unui accident pe drumul spre Turda, trafic intens și bară la bară!