Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă

Francois Provost (CEO Renault Group): Începând de anul viitor, Dacia Sandero va avea și o versiune hibridă

Francois Provost (CEO Renault Group): De anul viitor, Dacia Sandero va primi o variantă hibridă

Recent anunțată simultan cu noile versiuni facelift ale modelelor Logan, Sandero și Jogger, informația conform căreia Dacia Sandero Stepway va fi disponibilă începând de anul viitor și cu o motorizare hibridă a fost confirmată oficial și de CEO-ul Renault Group, Francois Provost. Acesta a făcut declarația în Maroc, țară unde sunt asamblate modelele Dacia.

„Investim în viitor prin lansarea unor generații noi de vehicule și o electrificare mai extinsă a gamei”, a precizat Provost. „Deja avem o variantă hibridă pe modelul Jogger, iar din anul viitor, Sandero va dispune și ea de o motorizare hibridă”, a adăugat el.

Centrul de cercetare din Maroc, motor al inovației Renault

Pe lângă acest anunț important, Francois Provost a menționat că viitorul centru de cercetare și dezvoltare pe care grupul Renault îl va inaugura în Maroc va juca un rol esențial în consolidarea competențelor locale legate de inginerie și design, susținând astfel progresul tehnologic în regiune.

Un plan pe termen mediu, ambițios și ofensiv

În prezent, Renault lucrează la un nou plan strategic pentru următorii ani, caracterizat de François Provost drept „foarte ambițios și decisiv ofensiv”. Acest plan, care urmează să fie prezentat oficial în luna martie a anului viitor, va dezvălui detalii despre viitoarea generație de automobile a grupului. Prioritară în această strategie va fi creșterea ponderii mașinilor hibride, în special în portofoliul Dacia.

„Hibridul reprezintă o soluție modernă, eficientă și accesibilă. Tehnologia noastră este superioară concurenței chinezești, iar noi lucrăm continuu pentru a optimiza costurile, astfel încât această tehnologie să fie accesibilă unui public cât mai larg, în special clienților Dacia”, a subliniat Provost.

Potrivit presei din Maroc, prin acest plan, Renault își propune să pună bazele unui nou ciclu de creștere industrială, continuând progresul inițiat sub conducerea fostului CEO Luca de Meo.

Detalii tehnice despre motorizarea hibridă Hybrid 155

Din a doua jumătate a anului viitor, Dacia Sandero Stepway va putea fi comandată cu sistemul hibrid Hybrid 155, același disponibil și pe SUV-ul Bigster. Sistemul hibrid constă într-un motor pe benzină de 1,8 litri cu patru cilindri, care generează 109 cai putere, asistat de două motoare electrice: unul de 50 CP și un starter/generator de înaltă tensiune.

Acest ansamblu este completat de o baterie de 1,4 kWh (230V) și o cutie de viteze automată electrică cu patru trepte pentru motorul termic și alte două trepte dedicate funcționării electrice. Tehnologia este inovatoare și permite absența unui ambreiaj clasic.

Noua propulsie oferă 155 CP și un cuplu de 170 Nm, reușind să reducă consumul de carburant și emisiile cu aproximativ 10% în comparație cu sistemul Hybrid 140, anterior disponibil pe Dacia Jogger, care la rândul său va trece în curând la motorul Hybrid 155.

Producție concentrată în Maroc

Toate aceste modele, inclusiv Sandero, Logan și Jogger, sunt produse în Maroc, la facilități moderne situate în Casablanca și Tanger. Acolo sunt asamblate nu doar modelele Dacia, ci și alte autovehicule din portofoliul Renault Group.


Citește și


În concluzie, introducerea motorizării hibride pentru Dacia Sandero reprezintă un pas important al brandului spre electrificare și oferirea unor soluții eficiente, moderne și accesibile, în ton cu noile cerințe ale pieței auto globale. Strategia Renault de a investi în tehnologii hibride și în infrastructură de cercetare în Maroc subliniază angajamentul grupului pentru viitorul mobilității sustenabile.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Analiza săptămânii cu Florin Danciu și Ion Novăcescu
aproape o mașină la doi locuitori
AROBS cumpără 65% din Gess Engineering, consolidându-și poziția pe piața auto din Cluj
Clujenii, invitați să doneze sânge în cadrul campaniei Roșu de toamnă cu beneficii materiale și medicale
Declar urgență medicală – Discuție tensionată între pilotul Ryanair și turnul de control de pe Aeroportul Cluj
Delgaz Grid restabilește alimentarea cu gaz pe strada din Dej afectată de explozia unei case
Doar 24% dintre români cred că România merge în direcția bună, pesimism în creștere
Doctoriță din Cluj, găsită moartă și carbonizată în Franța; fiul ei de 22 de ani, principalul suspect
Festivalul Internațional de Film Transilvania începe astăzi în Cluj-Napoca 2024
Incendiu puternic la o casă din Panticeu – ISU Cluj a intervenit cu 20.000 litri de apă
INTERVIU cu Preşedintele COPAC – Cum să te descurci şi să supravieţuieşti în sistemul medical românesc