Grindeanu: Construcția Autostrăzii Unirii A8 merge mai departe! Cum s-a soluționat disputa UMB – CNIR

Grindeanu: Construcția Autostrăzii Unirii A8 merge mai departe! Cum s-a soluționat disputa UMB – CNIR Sursa poza si informatii: Economica.net

Autostrada Unirii A8, un proiect ambițios și mult așteptat, își continuă drumul spre realizare. Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că disputele dintre UMB și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) au fost soluționate, permițând astfel continuarea lucrărilor la acest important proiect de infrastructură.

Soluționarea Disputei

Problema centrală a fost garanția de bună execuție, care inițial a creat tensiuni între părți. UMB, cel mai puternic constructor de drumuri din România, a cerut rezilierea amiabilă a contractului pentru lotul Ditrău – Grințieș, parte a Autostrăzii A8. Aceasta a fost determinată de o confuzie privind procentul garanției de bună execuție pe care trebuiau să-l achite. Deși inițial CNIR a informat că se poate achita un minim de 0,5%, ulterior a cerut 1,5%, procent pe care UMB a decis în cele din urmă să-l achite.

UMB și Capacitatea de Execuție

Deși au existat momente de nesiguranță, UMB a dovedit că are capacitatea și resursele necesare pentru a gestiona toate contractele angajate. Sorin Grindeanu a subliniat încrederea în capacitatea UMB de a finaliza cu succes proiectele asumate, inclusiv cele din Autostrada A8.

Importanța Autostrăzii A8

Autostrada Unirii, care leagă Târgu Mureș de Târgu Neamț, reprezintă o arteră vitală pentru dezvoltarea economică a regiunii. Lotul Ditrău – Grințieș, ce măsoară 38 de kilometri, este cel mai lung segment al autostrăzii și a fost atribuit UMB, proiectul având o valoare totală de 1,2 miliarde de euro. Pe lângă acesta, UMB mai deține și contractul pentru lotul Sărățeni – Joseni, câștigat inițial de consorțiul SA&PE CONSTRUCT, TEHNOSTRADE, SPEDITION UMB și EURO ASFALT.

Perspective de Viitor

Rezolvarea acestui impas oferă un impuls pozitiv proiectului Autostrăzii A8, permițând continuarea lucrărilor fără alte întârzieri. În ciuda dificultăților întâmpinate, UMB și CNIR și-au reafirmat angajamentul de a colabora strâns pentru finalizarea cu succes a acestui proiect de anvergură. Această autostradă nu doar că va îmbunătăți conectivitatea regională, dar va avea și un impact semnificativ asupra economiei locale și naționale, facilitând transportul și promovând noi oportunități de afaceri.

În concluzie, depășirea acestor provocări demonstrează o cooperare fructuoasă între sectorul public și cel privat, accentuând dorința comună de a dezvolta și moderniza infrastructura rutieră a României. Pe măsură ce construcția avansează, Autostrada Unirii A8 promite să devină un exemplu de succes al unei planificări și execuții corecte, având potențialul de a transforma peisajul economic și social al regiunii.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.