HARTA Traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău: „Puteau face bucla puțin mai mare să ajungem și pe la Ploiești” – reacțiile pasionaților de infrastructură

HARTA Traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău: „Puteau face bucla puțin mai mare să ajungem și pe la Ploiești” – reacțiile pasionaților de infrastructură

O nouă variantă pentru traseul autostrăzii A13, care va lega Brașovul de Bacău, a fost prezentată recent la sediul Consiliului Judeţean Brașov. În cadrul unei întâlniri la care au participat oficiali de rang înalt din colaborare cu Primăria municipiului și reprezentanți ai localităților brașovene implicate, s-au discutat atât progresele, cât și dilemele legate de acest proiect ambițios, potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

Detaliile Noii Trasee și Provocările Sale

Traseul autostrăzii traversează mai multe localități importante din județul Brașov, printre care Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman, și Prejmer, înainte de a ajunge la limita cu județul Covasna. Acest segment de 37 de kilometri cuprinde noduri rutiere esențiale la intersecțiile cu drumurile naționale și județene, și include un tunel special conceput pentru a proteja aria naturală a Dealului Lempeş.

Noduri Rutiere și Conexiuni Esențiale

Kilometrul zero al autostrăzii A13 este plasat la intersecția cu Autostrada A3 București – Brașov, situată la nord de Codlea. De aici, traseul autostrăzii păstrează cursul inițial până la intersecția cu DN13, unde este amenajat un nod de legătură important. Mai departe, se iau în considerare planurile de extindere la patru benzi ale tronsonului dintre ieșirea din Brașov și intersecția Bod-Hălchiu, ceea ce va armoniza cele două proiecte de infrastructură.

Reacții din Comunitățile Pasionaților de Infrastructură

Anunțarea noului traseu al autostrăzii a provocat numeroase reacții în cadrul comunității de pasionați de infrastructură. Unele dintre aceste reacții variază de la critici amuzante la comentarii constructive. Utilizatorii forumului PeUndeMerg.ro și Asociația Pro Infrastructură au fost deosebit de vocali, exprimându-și neliniștea cu privire la alegerea traseului care intersectează o rezervație naturală.

Îngrijorări privind Impactul Asupra Mediului

Una dintre cele mai discutate probleme este legată de trecerea autostrăzii prin Dealul Lempeş, ceea ce a fost văzut ca un factor care ar putea întârzia construcția. Pasionații de infrastructură se întreabă de ce a fost selectată această rută care implică lucrări complexe și costisitoare în arii protejate. „De ce să alegi varianta care trece printr-o rezervație naturală, când se cunosc deja provocările și posibilele întârzieri?”, întreabă un utilizator al unui forum de specialitate.

Studiul de Fezabilitate în Pregătire

Pe lângă îngrijorările exprimate, este important de menționat că contractul pentru studiul de fezabilitate al acestei autostrăzi a fost acordat unei firme deja controversate, Consitrans. Aceasta a întâmpinat critici anterioare pentru alte proiecte din România. Potrivit CNIR, finalizarea studiului de fezabilitate este programată pentru septembrie 2026, și va include o serie de evaluări și documentații necesare.

Un Proiect de Anvergură pentru România

Autostrada A13 este parte integrantă a coridorului de conectivitate „Carpatia” și este un element central în Planul Investițional al României 2021 – 2030. Odată finalizată, autostrada ar urma să îmbunătățească semnificativ conectivitatea între regiunile estice și centrale ale țării, contribuind la dezvoltarea economică și socială a zonei.

Acest proiect rămâne, așadar, unul de mare importanță și atenție, cu potențialul de a genera transformări semnificative pentru regiunea pe care o traversează.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Analiza săptămânii cu Florin Danciu și Ion Novăcescu
aproape o mașină la doi locuitori
AROBS cumpără 65% din Gess Engineering, consolidându-și poziția pe piața auto din Cluj
Clujenii, invitați să doneze sânge în cadrul campaniei Roșu de toamnă cu beneficii materiale și medicale
Declar urgență medicală – Discuție tensionată între pilotul Ryanair și turnul de control de pe Aeroportul Cluj
Delgaz Grid restabilește alimentarea cu gaz pe strada din Dej afectată de explozia unei case
Doar 24% dintre români cred că România merge în direcția bună, pesimism în creștere
Doctoriță din Cluj, găsită moartă și carbonizată în Franța; fiul ei de 22 de ani, principalul suspect
Festivalul Internațional de Film Transilvania începe astăzi în Cluj-Napoca 2024
Incendiu puternic la o casă din Panticeu – ISU Cluj a intervenit cu 20.000 litri de apă
INTERVIU cu Preşedintele COPAC – Cum să te descurci şi să supravieţuieşti în sistemul medical românesc