Noile tarife impuse de Trump pot pune în pericol siguranța aeriană și lanțurile de aprovizionare ale companiilor aeriene

Noile tarife impuse de Trump pot pune în pericol  siguranța aeriană și lanțurile de aprovizionare ale companiilor aeriene Sursa poza si informatii: Economica.net

Industria aeriană se află sub presiunea unor tarife de 10% aplicate importurilor de avioane și componente, urmare directă a taxelor vamale anunțate de către fostul președinte Donald Trump în aprilie asupra partenerilor comerciali internaționali. Această inițiativă vine în contextul în care Departamentul Comerțului a lansat recent o investigație cunoscută sub denumirea de Secțiunea 232, examinând riscurile pentru securitatea națională potențial generate de importuri. Această anchetă ar putea justifica introducerea unor taxe și mai mari asupra avioanelor, motoarelor și pieselor implicate.

Asociația Industriei Aerospațiale (AIA), care reunește giganți precum Boeing, Airbus, RTX, GE Aerospace împreună cu numeroase alte companii, a solicitat Departamentului Comerțului să extindă perioada de consultare publică a prevederilor Secțiunii 232 cu încă 90 de zile și să amâne impunerea de noi tarife pentru cel puțin 180 de zile. Această cerere este motivată de nevoia de consultări suplimentare cu reprezentanții industriei, astfel încât tarifele să reflecte corect valorile de securitate națională fără a compromite siguranța și eficiența lanțurilor de aprovizionare.

Un eveniment ce ilustrează complexitatea acestei situații este incendiul produs în februarie la o fabrică din Pennsylvania, care furnizează elemente de fixare pentru sectorul aerospațial. Incidentul a pus în evidență dificultățile întâmpinate în găsirea și certificarea unor furnizori alternativi la același nivel de standarde de siguranță. După cum afirmă AIA, acest proces de înlocuire ar putea dura chiar și un deceniu.

De partea cealaltă, Airlines for America, o organizație ce include mari companii aeriene precum American Airlines, United Airlines și Delta Air Lines, avertizează că tarifele ar putea crește prețul biletelor de avion și al transportului de mărfuri. „Costurile sporite în sectorul aviației comerciale pot afecta negativ securitatea economică și națională și frâna capacitatea industriei de a se dezvolta, concura și inova,” au afirmat transportatorii în documentele depuse la Departamentul Comerțului.

Companiile de profil sunt îngrijorate de riscul ca aceste tarife să destabilizeze lanțurile de aprovizionare, care își revin după o perioadă de incertitudini, și să permită intrarea pe piață a pieselor contrafăcute, generând astfel o serie de efecte adverse în lanț, pline de incertitudini și consecințe neprevăzute.

Ca o măsură de precauție, producătorii și companiile aeriene fac lobby pentru revenirea la un regim fără tarife, asigurat anterior de Acordul Civil pentru Avioane din 1979. Grație acestui acord, sectorul aviatic american a menținut un surplus comercial anual de 75 de miliarde de dolari. Pentru a beneficia de aceste scutiri, componentele utilizate trebuie să fie certificate de Administrația Federală a Aviației (FAA).

Pe fondul acestor discuții, este clar că impunerea unor tarife suplimentare ar putea avea efecte semnificative și pe termen lung asupra industriei aviatice globale, dar și asupra securității naționale și economice a Statelor Unite. Întreprinzătorii din sector cer o analiză amănunțită și o comunicare transparentă înainte ca orice tarife noi să fie aplicate, pentru a preveni destabilizarea unei industrii esențiale pentru conectivitatea globală.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Autostrada Moldovei: Cel mai lung pod al A7 va fi dat în trafic la finalul lunii – secretar de stat
Bărbat clujean de 54 de ani, arestat pentru deținere și stocare de materiale de pornografie infantilă în aplicații online
Bursa de la București a închis mixt ultima ședință de tranzacționare a săptămânii
 Călin Georgescu, încă sub control judiciar după decizia Judecătoriei Sectorului 1
 Campionii U-BT Cluj-Napoca, Sărbătoare cu Baia Tradițională în Someș După Victoria împotriva CSM Oradea!
 Ce prevăd astrele pentru fiecare zodie, sâmbătă aceasta
 Cluj-Napoca aprobat primele drumuri de legătură metropolitane, lucrările încep în 2026, anunță Dan Tarcea
 Clujenii cuceresc al cincilea titlu consecutiv în baschetul românesc!
 Coliziune mortală între o mașină și un motociclu pe Calea Victoriei - un bărbat și-a pierdut viața
Concerte de fanfară în aer liber revin în foișorul Parcului Central Cluj-Napoca din iulie! Descoperă muzica în inima orașului!
 Cozi kilometrice din cauza unui accident pe drumul spre Turda, trafic intens și bară la bară!