Planurile de a implementa un sistem modern de monitorizare a traficului pe drumurile din România au fost suspendate, generând îngrijorări cu privire la siguranța rutieră. CNAIR nu va mai instala cele 400 de radare fixe propuse înainte de 2027, din cauza lipsei de finanțare.

Proiectul de radare fixe blocat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunțase cu entuziasm, în vara acestui an, un plan ambițios de montare a aproximativ 400 de radare fixe pe drumurile din întreaga țară. Cu toate acestea, proiectul a fost amânat pe termen lung. Cauza principală a întârzierii este absența fondurilor necesare pentru a iniția licitațiile necesare implementării acestui sistem vital pentru siguranța traficului.

Impactul asupra siguranței rutiere

În lipsa unui astfel de sistem de monitorizare modern și extins, România rămâne vulnerabilă pe segmentul prevenirii și gestionării incidențelor de trafic. Fără radare fixe care să monitorizeze și să sancționeze încălcările de viteză și alte abateri, șoferii nu sunt suficient de descurajați să respecte regulile de circulație, ceea ce potențial crește riscul de accidente.

Perspective de viitor

Specialiștii susțin că, fără susținerea financiară adecvată, proiectul nu va putea demara înainte de anul 2027. Această amânare vine ca o dezamăgire majoră, mai ales că inițiativa ar fi avut un impact pozitiv semnificativ asupra disciplinei rutiere și siguranței generale pe drumurile din România.

Un plan necesar dar nefinanțat

Deschis inițial în 2023, planul CNAIR de achiziție a acestor radare fixe rămâne în așteptare din cauza lipsei resurselor financiare necesare pentru lansarea licitației. Oficialii nu au oferit încă o soluție concretă pentru asigurarea bugetului necesar, lăsând țara într-o stare de incertitudine în fața provocărilor din traficul rutier.

În așteptarea evoluției acestei situații, românii sunt sfătuiți să rămână vigilenți și să respecte regulile de circulație, mai ales în contextul unui trafic suprasolicitat precum cel din marile orașe, inclusiv Cluj-Napoca.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Cinci ştiri pe care trebuie să le citeşti înainte să începi săptămâna – revista presei de duminică, 14 septembrie 2025
Clujean propune soluții pentru traficul de la Metro și crearea unei benzi de autobuz pe Calea Florești pentru un trafic mai fluent
Concept THREE, următorul pas în călătoria Hyundai Motor spre electrificare
cum afectează decizia producătorii și comercianții
Data, ora și întâlnirile premergătoare ale echipelor stabilite pentru septembrie 2025.
Descoperire Șocantă la Auchan Cluj - Muscă într-o Poale-n Brâu Sigilată! Atenție la Achizițiile Voastre!
Două persoane rănite între autotren și autoturism, intervenția promptă a pompierilor din Aghireșu
Luca Savu, pilot de doar 17 ani, cucerește podiumul în Iberian Supercars!
Neatenția unui șofer provoacă deteriorarea unei țevi de gaz și a unui gard în Cluj
Peste 350 de Specialiști Vor Descoperi Viitorul la Cluj, 17-20 septembrie 2025
Premieră: Acționarii privați încep să pună întrebări legate de corectitudinea deciziilor de business ale Hidroelectrica. Creșterea fără limită a furnizării către casnici la preț mic, pusă în discuție