AMG GT XX, un concept Mercedes-Benz cu trei motoare electrice și 1.360 CP

AMG GT XX, un concept Mercedes-Benz cu trei motoare electrice și 1.360 CP Sursa poza si informatii: Economica.net

Mercedes-Benz surprinde din nou industria auto cu conceptul revoluționar AMG GT XX, o mașină electrică care marchează un moment crucial în evoluția liniei AMG. Dezvoltat pe platforma electrică de înaltă performanță AMG.EA, acest coupe cu patru uși reprezintă o convergență a celor mai avansate tehnologii și inovații sustenabile ale gigantului auto german.

Performanță uluitoare cu motorizare avansată

AMG GT XX este propulsat de trei motoare electrice cu flux axial, o tehnologie care a avut un pionierat cu YASA și a fost îmbunătățită de Mercedes-AMG. Aceste motoare generează mai mult de 1.000 kW, echivalentul a peste 1.360 CP, permițând vehiculului să atingă viteze de peste 360 km/h. Cu toate acestea, designul său compact și masa redusă nu compromit eficiența.

Tehnologia avansată se extinde și la baterie, care este complet nouă și inspirată de experiența din Formula 1. Cu o tensiune de peste 800 de volți, această baterie permite încărcarea pentru 400 km în doar cinci minute, folosind celule cilindrice răcite direct. Materialele și tehnologiile de ultima oră, cum ar fi carcasele din aluminiu sudate cu laser și catodul NCMA, asigură o densitate energetică ridicată și durabilitate extinsă.

Inspirație din motorsport, aplicată cu măiestrie

Moștenirea Mercedes-AMG din motorsport nu a fost uitată, GT XX beneficiind de inovații concepute pentru putere și repetabilitate constantă. Sistemul inteligent de răcire menține temperatura ideală a celulelor, iar tracțiunea integrală AMG Performance 4MATIC+ ajustează cuplul pentru a asigura aderența optimă. Inovația continuă cu motorul față care funcționează ca un booster și poate fi decuplat pentru eficiență sporită.

Procesul de fabricație al motoarelor cu flux axial are loc la uzina Mercedes-Benz din Berlin-Marienfelde, implicând peste 100 de procedee unice, dintre care 35 sunt premiere mondiale și mai mult de 30 de patente sunt în curs de obținere.

Design futurist și funcționalitate de vârf

Estetica exterioară a AMG GT XX este un adevărat tribut adus filozofiei de design AMG. Silueta fastback dinamică, cu capota sa joasă și vopsirea în nuanța vibrantă sunset beam, combină aerodinamicitatea cu un coeficient de rezistență extrem de redus de doar 0,198. Inovația caracteristică, Roata Aero activă, optimizează atât aerodinamica, cât și răcirea frânelor, fiind alimentată de un mini-generator propriu.

Interiorul minimalist, cu accente de negru, argintiu și portocaliu, îmbină estetica cu funcționalitatea. Suprafețele simple, structurile expuse și iluminarea cu țevi portocalii demonstrează un aspect "high-voltage". Elemente precum volanul și comenzile, inspirate de hypercar-ul AMG ONE, subliniază ADN-ul sportiv al vehiculului.

Consola MBUX Fluid Light de pe spate, echipată cu peste 700 de LED-uri RGB programabile, permite comunicarea vizuală în timp real cu mediul exterior, afișând informații precum starea încărcării și logo-urile digitale.

Viitorul AMG în era electrică

Mai mult decât o demonstrație de performanță, Mercedes-AMG GT XX constituie un foaier de drum pentru viitorul mașinilor sport electrice. Cu un sistem de propulsie avangardist, materiale sustenabile și un design îndrăzneț, acest concept redefinește standardele pentru segmentul de înaltă performanță. Pe măsură ce ne apropiem de producția de serie, programată pentru 2026, GT XX ne arată că sufletul AMG, reprezentat de motoarele sale puternice, a fost cu succes transformat pentru o nouă eră electrică.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
AMG GT XX, un concept Mercedes-Benz cu trei motoare electrice și 1.360 CP
Angajații restaurantului din Cluj-Napoca, deveniți pompieri, au stins incendiul la SUV-ul de lux pe Calea Turzii!
Aventura incredibilă cu Aro de la Polul Nord la deșertul Sahara
Bărbat fără permis pentru motocicletă, rănit grav după coliziunea cu o mașină parcată la Ceanu Mare. Accesările CE-ale accidentului din Cluj continuă să crească!
Cele mai bune prețuri la energie electrică după 1 iulie, pentru cei din București. Top 10 furnizori cu cea mai bună ofertă
CFR Cluj triumfă în al treilea amical al verii! Debut promițător al nou-venitului Gjorgjievski și al tânărului atacant Ciubăncan
Cluj-Napoca devine primul oraș din România HPV Free City; coaliția locală se unește pentru sănătatea comunității
Concert cu DJ Padre Guilherme, Lumini Spectaculoase și Videomapping comoară la Piața Timotei Cipariu
Concert la Piața Timotei Cipariu și Istoric Mixaj în fața Papei Francisc!
Cum să reclami mașinile și motocicletele zgomotoase din Cluj? Ghid pentru cetățeni preocupați de liniștea urbană.
Cunoaște-l pe Liviu Trif, afaceristul clujean și noua ispită a verii la Insula Iubirii, sezonul 9!