Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Imagini noi cu secțiunea 2, cea din munte. Ce spun pasionații de infrastructură despre progresul constructorului din Turcia

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Imagini noi cu secțiunea 2, cea din munte. Ce spun pasionații de infrastructură despre progresul constructorului din Turcia Sursa poza si informatii: Economica.net

Construcția Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este un proiect de mare anvergură, iar secțiunea 2, Boița – Cornetu, care traversează Carpații, continuă să capteze interesul iubitorilor de infrastructură. Un nou clip video pe YouTube, intitulat „Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lot 2 Boița – Cornetu, 26.06.2025, lucrări Boița”, a adus în atenție stadiul actual al lucrărilor. Acesta din urmă, considerat o parte spectaculoasă a autostrăzii, nu pare să evolueze la fel de rapid cum ar fi de dorit.

Comentariile celor pasionați de infrastructură sunt dezamăgitoare, menținând o notă critică în legătură cu progresul constructorului turc Mapa. Unul dintre cele mai vehiculate comentarii subliniază că, „Față de amploarea lucrării și de termenul de execuție, progresele sunt minuscule, aproape invizibile."

Septembrie este văzut ca un moment de cumpănă, un comentator optimist invocând promisiunea antreprenorului turc de a arăta un șantier complet schimbat până atunci. Însă, alții rămân sceptici, afirmând că semnele actuale nu sunt tocmai promițătoare.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a adus un nou suflu lucrărilor pe secțiunea montană Boița – Cornetu, autorizând construirea a încă patru viaducte, în plus față de cel autorizat anterior. Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioşteanu a menționat că au fost finalizate drumurile tehnologice și platformele necesare accesului la viaducte, iar lucrările de foraj pentru piloți urmează să înceapă.

Pe final de lună, CNAIR a raportat că primele grinzi de la viaductul Boița au fost montate, un progres semnificativ, ținând cont că grinzile sunt fabricate în unitatea proprie a antreprenorului turc. Tot aici se vor confecționa și elementele metalice necesare tunelurilor și structurilor de suprastructură ale viaductelor. Pentru lotul Boița – Cornetu sunt planificate să fie folosite 1.050 de grinzi de beton.

Asociația Pro Infrastructură a indicat că, deși termenul oficial de finalizare al celor 31,33 de kilometri ai secțiunii 2 este de patru ani, probabilitatea ca lucrările să dureze până la șapte ani este mare. Această extindere a intervalului de timp face subiectul unor dezbateri, cunoscând valoarea contractului, de 4,250 miliarde de lei, finanțat prin Programul Transport 2021-2027.

În ciuda ritmului aparent încetinit al lucrărilor, autoritățile și pasionații de infrastructură rămân vigilenți, urmărind evoluțiile zilnice ale acestui proiect de importanță națională. Imaginile și relatările de la fața locului continuă să fie un punct de referință pentru publicul larg, reflectând atât controversele, cât și speranțele pentru finalizarea cu succes a acestei spectaculoase secțiuni de autostradă.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.