locomotive, vagoane și echipamente moderne până în 2025

locomotive, vagoane și echipamente moderne până în 2025 Sursa poza: Economica.net

Societatea Carpatica Feroviar România S.A. se pregătește să redefinească peisajul feroviar al țării noastre printr-un program ambițios de investiții și o strategie economică bine delimitată. Proiectul de buget pentru anul 2025, publicat recent pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, plasează Carpatica Feroviar în centrul atenției cu o previziune de venituri ce depășește 348 milioane de lei.

Structura Veniturilor și Proveniența Acestora

Conform prognozelor, Carpatica Feroviar estimează venituri din diverse surse care totalizează 348,91 milioane de lei, structurate astfel:

  • Transport de Mărfuri și Servicii Conexe: Constituind nucleul activității, acest sector este responsabil pentru un impresionant total de 284 milioane de lei.
  • Redevențe și Chiriile Materialului Rulant: În perioada aprilie-august 2025, acestea vor aduce la buget 33 milioane de lei.
  • Întreținere și Reparații: Această categorie contribuie cu 9,15 milioane de lei.
  • Producția de Imobilizări: O pondere importantă a veniturilor provine și din producția de imobilizări, care va aduce 22,76 milioane de lei.

Alocarea Cheltuielilor

Planurile financiare pe 2025 includ cheltuieli totale de 342,22 milioane de lei, detaliate astfel:

  • Bunuri și Servicii: Acest sector înghite cea mai mare parte a fondurilor, necesitățile operaționale și de întreținere fiind acoperite de 162,29 milioane de lei.
  • Impozite și Taxe: Contribuțiile la bugetul de stat se ridică la 2,65 milioane de lei.
  • Remunerații și Cheltuieli de Personal: Alocarea de 116,7 milioane de lei subliniază importanța capitalului uman în cadrul companiei.
  • Exploatare și Alte Cheltuieli: 60,58 milioane de lei sunt destinate altor necesități operaționale.

Investiții Strategice și Dezvoltare Economică

Programul de investiții al Carpatica Feroviar este atât ambițios, cât și necesar. Cu un total propus de 1,48 miliarde de lei, compania își propune să îmbunătățească calitatea serviciilor prin achiziții de locomotive, vagoane și tehnologii IT pentru digitalizare. Fondurile provin în principal din surse proprii, completate de o majorare a capitalului social efectuată de Ministerul Transporturilor, simplificând astfel dezvoltarea infrastructurii critice.

Perspectivele Angajaților și Salarii Competitive

Carpatica Feroviar se pregătește să angajeze un număr semnificativ de personal, estimându-se că 2.500 de salariați vor sprijini operațiunile și administrarea acestora. Salariile competitive și indemnizațiile atrag forță de muncă specializată, reflectând siguranța și pregătirea angajaților pentru un mediu de muncă performant. Câștigul mediu lunar pe salariat este stabilit la 10.862,90 lei, cu scopul de a asigura un nivel de trai adecvat și de a atrage talente din sector.

Concluzie

Implementarea grăitoare a planurilor de investiții și structurarea meticuloasă a bugetului pentru anul 2025 indică o viitoare ascensiune a Carpatica Feroviar ca lider în transportul de marfă din România. Prioritățile companiei rămân clar axate pe optimizarea infrastructurii, investiții strategice și valorificarea capitalului uman, ceea ce o transformă într-un vector esențial al dezvoltării economice naționale.

Cu măsuri bine orchestrate, Carpatica Feroviar este pe drumul corect și plin de speranță spre revitalizarea transportului feroviar din România.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
Autostrada Moldovei: Cel mai lung pod al A7 va fi dat în trafic la finalul lunii – secretar de stat
Bărbat clujean de 54 de ani, arestat pentru deținere și stocare de materiale de pornografie infantilă în aplicații online
Bursa de la București a închis mixt ultima ședință de tranzacționare a săptămânii
 Călin Georgescu, încă sub control judiciar după decizia Judecătoriei Sectorului 1
 Campionii U-BT Cluj-Napoca, Sărbătoare cu Baia Tradițională în Someș După Victoria împotriva CSM Oradea!
 Ce prevăd astrele pentru fiecare zodie, sâmbătă aceasta
 Cluj-Napoca aprobat primele drumuri de legătură metropolitane, lucrările încep în 2026, anunță Dan Tarcea
 Clujenii cuceresc al cincilea titlu consecutiv în baschetul românesc!
 Coliziune mortală între o mașină și un motociclu pe Calea Victoriei - un bărbat și-a pierdut viața
Concerte de fanfară în aer liber revin în foișorul Parcului Central Cluj-Napoca din iulie! Descoperă muzica în inima orașului!
 Cozi kilometrice din cauza unui accident pe drumul spre Turda, trafic intens și bară la bară!