Acest website foloseşte cookie-uri pentru o experienţă mult mai bună de navigare. Pentru continuarea navigării, vă rugam sa va exprimaţi acordul pentru folosirea acestora.

Titlu sugestiv despre declinul acțiunilor fabricanților auto chinezi din cauza intensificării războiului prețurilor și impactul asupra pieței auto mondiale.

Titlu sugestiv despre declinul acțiunilor fabricanților auto chinezi din cauza intensificării războiului prețurilor și impactul asupra pieței auto mondiale. Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, acțiunile marilor producători auto din China au suferit pierderi semnificative pe Bursa de la Hong Kong, pe măsură ce competiția pe prețuri, tot mai acerbă, își lasă amprenta asupra industriei. BYD Co Ltd a înregistrat o scădere de 8,6% a valorii acțiunilor, în timp ce Geely Auto a pierdut 9,5%. Alți producători, precum Nio și Leapmotor, au înregistrat scăderi cuprinse între 3% și 8,5%.

O luptă intensă pe cea mai mare piață auto din lume

China, fiind cel mai mare consumator auto din lume, devine scena unui război acut al prețurilor între producători. Producătorii auto nu doar că își reduc prețurile, dar oferă și gratuități pentru funcții premium, cum ar fi tehnologia de conducere inteligentă asistată, odinioară considerată un adevărat lux.

Într-un efort de a menține competitivitatea, BYD, liderul segmentului de vehicule electrice (EV), a anunțat weekendul trecut lansarea unor noi pachete de subvenții și stimulente pentru peste 20 de modele. Aceasta a dus la scăderea prețului de pornire pentru modelul lor cel mai accesibil, Seagull, la 55.800 de yuani (aproximativ 7.765 de dolari). În mod similar, Geely a lansat propria serie de subvenții la începutul săptămânii, încercând să țină pasul cu rivalii.

Avertismente cu privire la viitorul industriei auto

Într-o declarație recentă, Wei Jianjun, directorul executiv al companiei Great Wall Motor, a avertizat despre posibile riscuri financiare similare cu cele ale dezvoltatorului imobiliar Evergrande, care a provocat o criză majoră în sectorul imobiliar chinez. "Există deja un Evergrande în sectorul auto al Chinei, dar acesta nu s-a prăbușit încă", a declarat el într-un interviu pentru Sina Finance. Deși nu a menționat nume specifice, Jianjun a subliniat că anumite companii cheltuiesc excesiv pentru a-și mări cota de piață și a-și supraprețui acțiunile.

Wei a precizat că industria vehiculelor electrice din China se află într-o situație precară, fiind afectată de pierderi financiare mari și de consecințele reducerii prețurilor asupra lanțurilor de aprovizionare.

Creșteri în vânzări, dar și provocări pentru viitor

Datele recente furnizate de Asociația Producătorilor Auto din China relevă o creștere a vânzărilor de vehicule pentru a treia lună consecutiv. În aprilie, vânzările au crescut cu 14,8% față de aceeași perioadă din 2024, datorită subvențiilor guvernamentale care au contracarat efectele taxelor americane asupra consumatorilor.

Luna trecută, vânzările au ajuns la 1,78 milioane de unități, iar pentru primele patru luni ale anului, totalul a fost de 6,97 milioane de vehicule, marcând o creștere anuală de 8,2%. Vehiculele alimentate cu forme noi de energie (NEV) au avut o performanță remarcabilă, cu o creștere de 33,9% față de anul precedent, reprezentând 50,8% din totalul vânzărilor.

În concluzie, deși piața auto chineză se confruntă cu provocări majore, datele recente arată un sentiment de optimism în rândul producătorilor, în ciuda presiunilor enorme cauzate de intensificarea războiului prețurilor și de incertitudinile economice mai largi. Cum industria auto navighează aceste ape turbulente, ochii sunt pe liderii de piață pentru a vedea cine va ieși nu doar supraviețuitor, ci și învingător.


Andrei Mureșan

Andrei Mureșan are 32 de ani, locuiește în cartierul Grigorescu și e jurnalist din pasiune, nu doar din meserie. A absolvit Jurnalismul la UBB și de atunci a fost nelipsit din peisajul media local. Îl recunoști ușor prin centrul orașului – are mereu un carnețel în buzunar, un aer atent și o cafea de la vreo cafenea locală în mână. Scrie clar, fără floricele, dar cu empatie. E interesat de tot ce mișcă în Cluj: inițiative civice, proiecte urbanistice, dar și povești aparent banale care spun multe despre spiritul orașului. Pentru Andrei, azi în Cluj nu e doar un job – e o responsabilitate față de orașul în care s-a născut și pe care vrea să-l vadă mai bun, zi de zi.

Știri Generale

Știri Generale
AMG GT XX, un concept Mercedes-Benz cu trei motoare electrice și 1.360 CP
Angajații restaurantului din Cluj-Napoca, deveniți pompieri, au stins incendiul la SUV-ul de lux pe Calea Turzii!
Aventura incredibilă cu Aro de la Polul Nord la deșertul Sahara
Bărbat fără permis pentru motocicletă, rănit grav după coliziunea cu o mașină parcată la Ceanu Mare. Accesările CE-ale accidentului din Cluj continuă să crească!
Cele mai bune prețuri la energie electrică după 1 iulie, pentru cei din București. Top 10 furnizori cu cea mai bună ofertă
CFR Cluj triumfă în al treilea amical al verii! Debut promițător al nou-venitului Gjorgjievski și al tânărului atacant Ciubăncan
Cluj-Napoca devine primul oraș din România HPV Free City; coaliția locală se unește pentru sănătatea comunității
Concert cu DJ Padre Guilherme, Lumini Spectaculoase și Videomapping comoară la Piața Timotei Cipariu
Concert la Piața Timotei Cipariu și Istoric Mixaj în fața Papei Francisc!
Cum să reclami mașinile și motocicletele zgomotoase din Cluj? Ghid pentru cetățeni preocupați de liniștea urbană.
Cunoaște-l pe Liviu Trif, afaceristul clujean și noua ispită a verii la Insula Iubirii, sezonul 9!